Современные образовательные технологии в подготовке студентов педагогических специальностей
dc.contributor.author | Казаручик, Г. Н. | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2021-09-22T07:13:13Z | |
dc.date.available | 2021-09-22T07:13:13Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Казаручик, Г. Н. Современные образовательные технологии в подготовке студентов педагогических специальностей / Г. Н. Казаручик // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы III международной научно-практической конференции, 23, 24 октября 2008 г., Минск, БНТУ / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.] ; под общ. ред. Б. М. Хрусталева. – Минск : БНТУ, 2009. – С. 79-84. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/101361 | |
dc.description.abstract | The problem of the usage of modem educational methods (techniques) in (lie pedagogical process of Higher Educational Establishments is given in this I ('port. The author pays special attention to the necessity of the transformation of the educational process from «the paradigm of teaching» to “the paradigm of Irurning” which will be based the self-studying of students. Active methods of I (Niching as alternative methods to traditional ones are offered as possible and run be used with the students of pedagogical specialties. The author reveals the potential and the forces of the training discussion. The advantages and specific Iralures of discussion as an independent method and as a part of alter active methods of teaching are given in the conclusion. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Современные образовательные технологии в подготовке студентов педагогических специальностей | ru |
dc.type | Working Paper | ru |