dc.contributor.author | Воротницкий, С. С. | ru |
dc.contributor.author | Петренко, Ю. Н. | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2022-04-01T13:03:06Z | |
dc.date.available | 2022-04-01T13:03:06Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Воротницкий, С. С. Педагогические аспекты введения в нечеткую логику / С. С. Воротницкий, Ю. Н. Петренко // Проблемы инженерно-педагогического образования в Республике Беларусь : материалы V Международной научно-практической конференции, 24-25 ноября 2011 г. : в 2 ч. / редкол.: Б. М. Хрусталев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2011. – Ч. 2. – С. 27-31. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/110898 | |
dc.description.abstract | The artificial intelligence (Al) techniques are recently finding widespread applications in science and engineering. The research in AI is very fascinating and challenging, and a large segment of the scientific and engineering community is devoting efforts in this area. The AI includes expert systems which belongs to hard computing whereas soft computing encompasses fuzzy logic, neural networks, and probabilistic techniques such as genetic algorithms. The goal of this paper is to discuss the application of fuzzy logic in industry and engineering education. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Педагогические аспекты введения в нечеткую логику | ru |
dc.type | Working Paper | ru |