Show simple item record

dc.contributor.authorОмелюсик, А. В.ru
dc.contributor.authorШмелев, А. В.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2022-11-11T06:43:22Z
dc.date.available2022-11-11T06:43:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationОмелюсик, А. В. Практическое использование методики расчетно-экспериментальной оценки прочности силовой структуры автобусов по требованиям пассивной безопасности = Practical use of the method of calculation and experimental assessment of the strength of the power structure of buses according to the requirements of passive safety / А. В. Омелюсик, А. В. Шмелев // Автотракторостроение и автомобильный транспорт : сборник научных трудов : в 2 томах / Белорусский национальный технический университет, Автотракторный факультет ; редкол.: Д. В. Капский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2022. – Т. 1. – С. 70-75.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/122282
dc.description.abstractПриведены примеры практического использования методики расчетно-экспериментальной оценки показателей прочности силовой структуры автобусов на соответствие требованиям Правил ООН №66. Представлена схема применения расчетных методов исследований на различных этапах изготовления пассажирской техники. Отмечена эффективность использования разработанной схемы при изготовлении новых моделей автобусов и модификации имеющихся моделей.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleПрактическое использование методики расчетно-экспериментальной оценки прочности силовой структуры автобусов по требованиям пассивной безопасностиru
dc.title.alternativePractical use of the method of calculation and experimental assessment of the strength of the power structure of buses according to the requirements of passive safetyru
dc.typeWorking Paperru
local.description.annotationExamples of the practical use of the methodology for the calculation and experimental assessment of the strength indicators of the power structure of buses for compliance with the requirements of UN Regulation No. 66 are given. A scheme of interaction between calculation methods of research and stages of production of passenger vehicles is presented. The efficiency of using the developed scheme in the production of new bus models and modification of existing models is noted.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record