Show simple item record

dc.contributor.authorЛобанов, А. П.ru
dc.contributor.authorДроздова, Н. В.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2015-01-28T08:32:07Z
dc.date.available2015-01-28T08:32:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationЛобанов, А. П. Лично установленное знание: от Аристотеля до Акоффа = Personally established knowledge: from Aristotle to Akoff / А. П. Лобанов, Н. В. Дроздова // Интеграция и повышение качества образовательных процессов как фактор модернизации экономики и промышленности Союзного государства : материалы Международного научно-практического форума (Минск, октябрь 2013 г.). В 2 т. Т. 1. Педагогическая логистика: образование, наука, экономика / под ред. Б. М. Хрусталева, В. Л. Соломахо. – Минск : БНТУ, 2013. – С. 73 - 76.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/12780
dc.description.abstractThe article presents the analysis of psychological approaches to a problem of knowledge assimilation, depending on cognitive and metacognitive personal development of pupils. Authors believe that knowledge hierarch, differentiation of it comprehension at the level of knowledge and understanding or laws and regularities are necessary to proceed. Knowledge and competences, their depth and speed of assimilation is caused by intellectual development.en
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleЛично установленное знание: от Аристотеля до Акоффаru
dc.title.alternativePersonally established knowledge: from Aristotle to Akoffen
dc.typeWorking Paperru
dc.relation.bookИнтеграция и повышение качества образовательных процессов как фактор модернизации экономики и промышленности Союзного государства : материалы Международного научно-практического форума (Минск, октябрь 2013 г.). В 2 т. Т. 1. Педагогическая логистика: образование, наука, экономикаru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record