Практико-ориентированное обучение как средство повышения качества профессиональной подготовки будущих учителей
Another Title
Practically-oriented education as the instrument of increasing quality of professional training of future teachers
Bibliographic entry
Зайцева, И. Т. Практико-ориентированное обучение как средство повышения качества профессиональной подготовки будущих учителей = Practically-oriented education as the instrument of increasing quality of professional training of future teachers / И. Т. Зайцева // Интеграция и повышение качества образовательных процессов как фактор модернизации экономики и промышленности Союзного государства : материалы Международного научно-практического форума (Минск, октябрь 2013 г.). В 2 т. Т. 2. Современные технологии в повышении качества образовательного процесса / под ред. Б. М. Хрусталева, В. Л. Соломахо. – Минск : БНТУ, 2013. – С. 32 - 36.
Abstract
The article pays much attention to the importance of equipping future teachers with knowledge and skills, connected with successful management of different educational (pedagogical) situations, which rise both in the educational process and the process of interpersonal communication between teacher and students. The technology of organizing classes in pedagogics, concentrated on analyses and solving of situational tasks is presented.