Show simple item record

dc.contributor.authorСтаржинский, В. П.ru
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2024-04-10T05:48:18Z
dc.date.available2024-04-10T05:48:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationСтаржинский, В. П. Инфраструктурная поддержка инновации как основа развития научно-экономического потенциала инженерных вузов союзного государства = Infrastructural support of innovation as a basis for the development of scientific and economic potential of engineering universities of the Union State / В. П. Старжинский // XII Форум вузов инженерно-технологического профиля Союзного государства : сборник научных трудов / Белорусский национальный технический университет ; ред. Т. В. Матюшинец. – Минск : БНТУ, 2024. – С. 194-202.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/141786
dc.description.abstractАнализируются философско-методологические принципы реструктуризации классического университета как саморазвивающейся образовательной экосистемы с целью построения инновационного университета. Инновация, как социокультурное явление, приводит к смене образовательной парадигмы со знаниевой на культуротворческую и открывает возможности реализовать принцип самообразования. Построение инновационной инфраструктура университета не только служит образовательной поддержкой треков развития инновации, но и интегрирует науку, образование и бизнес в кластерной форме. На основе авторских изобретений была разработана учебно-научно-экспериментальная версия стартапа для апробации возможностей проектирования и внедрений инновационной инфраструктуры.ru
dc.publisherБНТУru
dc.titleИнфраструктурная поддержка инновации как основа развития научно-экономического потенциала инженерных вузов союзного государстваru
dc.title.alternativeInfrastructural support of innovation as a basis for the development of scientific and economic potential of engineering universities of the Union Stateru
dc.typeWorking Paperru
local.description.annotationThe philosophical and methodological principles of the restructuring of the classical university as a self-developing educational ecosystem with the aim of building an innovative university are analyzed. Innovation, as a socio-cultural phenomenon, leads to a change in the educational paradigm from knowledge to culture-making and opens up opportunities to implement the principle of self-education. Building an innovative university infrastructure not only serves as educational support for innovation development tracks, but also integrates science, education and business in a cluster form. Based on the author's inventions, an educational, scientific and experimental version of the startup was developed to test the possibilities of designing and implementing innovative infrastructure.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record