dc.contributor.author | Хоменко, Е. В. | |
dc.coverage.spatial | Могилев | ru |
dc.date.accessioned | 2024-08-05T08:04:39Z | |
dc.date.available | 2024-08-05T08:04:39Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Хоменко, Е. В. Особенности интегративного лингвопрофессионального образовательного процесса в техническом университете = Peculiarities of the integrative lingual professional educational process at technical university / Е. В. Хоменко // Веснiк Магiлеускага дзяржаунага унiверсiтэта. Серыя А, Гуманiтарныя навукi: Гiсторыя. Фiласофiя. Фiлалогiя. – 2018. – № 2. – С. 117-122. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/147469 | |
dc.description.abstract | В статье анализируется проблема предметно-языкового интегрированного обучения магистрантов и аспирантов технического университета. Особое внимание уделяется чтению лекций по специальным дисциплинам на английском языке. Представлены результаты исследования структурной организации учебно-научной лекции, определены актуализируемые в структурно-семантических компонентах лекции прагматические установки автора и их целевое назначение, языковые средства связи семантически разнородных структурных компонентов. Дано обоснование значимости полученных результатов для чтения лекций на английском языке преподавателями специальных дисциплин, их восприятия и понимания обучающимися. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Могилевский государственный университет | ru |
dc.title | Особенности интегративного лингвопрофессионального образовательного процесса в техническом университете | ru |
dc.title.alternative | Peculiarities of the integrative lingual professional educational process at technical university | ru |
dc.type | Article | ru |
local.description.annotation | The problem of content and language integrated approach in teaching post-graduate students of technical university is raised. Particular attention is paid to lecturing on special subjects in English. The results of the research of the structural organization of an educational and scientific lecture are presented, the pragmatic settings of the author and their purposes, linguistic connectors of semantically diverse structural components of a lecture are considered. The justification of the significance of the results obtained for lecturing in English by lecturers of special disciplines, for the perception and understanding of lectures by students is given. | ru |