Show simple item record

dc.contributor.authorКапский, Д. В.ru
dc.contributor.authorПегин, П. А.ru
dc.contributor.authorКорчагин, В. А.ru
dc.coverage.spatialХабаровскru
dc.date.accessioned2018-09-07T12:08:28Z
dc.date.available2018-09-07T12:08:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationКапский, Д. В. Особенности оценки транспортно-пешеходного конфликта на перекрестках = The features of evaluation of vehicle and pedestrian conflict at intersections / Д. В. Капский, П. А. Пегин, В. А. Корчагин // Вестник Тихоокеанского государственного университета. – 2015. – № 2. – С. 129-136.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/47326
dc.description.abstractПроведен детальный анализ аварийности на пешеходных переходах и перекрестках в городах СНГ (Санкт-Петербург, Алматы, Минск, Витебск, Гродно, Лида), который позволил установить наиболее опасные виды конфликта при взаимодействии транспортных и пешеходных потоков. Выявлены основные закономерности и тенденции аварийности с участием пешеходов. Также выполнены экспериментальные исследования конфликтных ситуаций, которые позволили установить зависимости коэффициента нарушений от состава правоповоторного транспортного потока, от вида сигнала светофора, регулирующего движение направо, а также от величины группы пешеходов, находящихся перед автомобилями.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherТихоокеанский государственный университетru
dc.titleОсобенности оценки транспортно-пешеходного конфликта на перекресткахru
dc.title.alternativeThe features of evaluation of vehicle and pedestrian conflict at intersectionsen
dc.typeArticleru
local.description.annotationThe detailed analysis of accidents on pedestrian crossings and intersections in the cities of CIS countries (St. Petersburg, Almaty, Minsk, Vitebsk, Grodno, Lida), which made it possible to establish the most dangerous types of conflict in the interaction of transport and pedestrian flows, has been carried out. The basic patterns and trends of accidents involving pedestrians are found. Also experimental study of conflict situations has been done, which made it possible to establish the coefficient of violations as a function of 1) the traffic composition, 2) type of traffic-actuated signal, 3) the number of pedestrians in front of an auto.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record