Имиджелогия: роль имиджа в туристическом бизнесе
Authors
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Date
2019Publisher
Bibliographic entry
Говядкова, А. А. Имиджелогия: роль имиджа в туристическом бизнесе / А. А. Говядкова ; науч. рук. С. В. Свиридович // Экономика и маркетинг в промышленности : материалы студенческой научно-технической конференции, проводимой в рамках международного молодежного форума «Креатив и инновации' 2019», Минск, 10−25 апреля 2019 г. / редкол.: А. В. Данильченко [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – С. 15-16.
Abstract
В процессе формирования бизнеса любая кампания задумывается над созданием определенного имиджа, которому будет соответствовать на протяжении всей своей деятельности. Имидж – это, чаще всего, положительный образ кампании, личности или организации. Роль имиджа в туристическом бизнесе необычайно важна в связи с огромной конкуренцией. Любой образ начинается с названия и товарного знака, туристическая фирма не исключение.
Abstract in another language
In the process of forming a business, any campaign thinks about creating a certain image that will be consistent throughout its activities. Image is most often a positive image of a campaign, individual or organization. The role of image in the tourism business is extremely important due to the huge competition. Any image begins with the name and trademark, a travel company is no exception. It is the name that is the calling card of the campaign, for it’s not for nothing that it says: “as you call a ship, so it will sail”. This article discusses the role, functions, essence, and also features of the image in the tourism business.