Industrial marketing: are belarusian enterprises able to use this tool?
Bibliographic entry
Коник, А. В. Industrial marketing: are belarusian enterprises able to use this tool? / А. В. Коник ; науч. рук. А. И. Сорокина // Экономика и маркетинг в промышленности : материалы студенческой научно-технической конференции, проводимой в рамках международного молодежного форума «Креатив и инновации' 2019», Минск, 10−25 апреля 2019 г. / редкол.: А. В. Данильченко [и др.]. – Минск : БНТУ, 2019. – С. 310-311.
Abstract
Industry is one of the leading sectors of the economy of the Republic of Belarus. However, there is much to develop even in the leading industry. Competent use of industrial marketing is an effective way of marketing products used in production by industrial enterprises. Sales volumes of Belarusian industrial products are small in comparison to Western countries where industrial marketing is developed at the highest level. That is why the issue of using industrial marketing at Belarusian industrial enterprises is actual than ever.
Abstract in another language
Промышленность является одним из ведущих секторов экономики Республики Беларусь. Однако даже ведущей отрасли страны есть куда развиваться. Грамотное использование промышленного маркетинга является эффективным способом сбыта продукции, используемой в производстве промышленными предприятиями. Объемы сбыта белорусской промышленной продукции малы в сравнении с западными странами, в которых промышленный маркетинг развит на высочайшем уровне. Именно поэтому вопрос использования промышленного маркетинга на белорусских промышленных предприятиях актуален как никогда.