Show simple item record

dc.contributor.authorКрасюк, О. П.
dc.coverage.spatialМинскru
dc.date.accessioned2020-01-17T12:02:04Z
dc.date.available2020-01-17T12:02:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationКрасюк, О. П. Тактика управления поставщиками как концепция устойчивого развития предприятия = Suppliers management tactics as a concept of sustainable enterprise development / О. П. Красюк // Литье и металлургия. – 2019. – № 4. – С. 68-71.ru
dc.identifier.urihttps://rep.bntu.by/handle/data/62801
dc.description.abstractВ статье рассматриваются вопросы, связанные с работой ОАО «БМЗ – управляющая компания холдинга «БМК» с поставщиками. Приведена информация по разработанной концепции заинтересованных сторон между поставщиком- потребителем. Описаны виды и структура процесса закупок, осуществлена градация материала в процессе закупки. Представлена методика оценки поставщика начиная с расчета индекса качества поставленного материала в зависимости от коэффициента значимости вида несоответствия. Рассмотрена логистика поставок, а также на базе партнерства взаимоотношений приведена информация по оценке лояльности поставщика, введено понятие отчета по разработанным мероприятиям 8D, т. е. восемь пошаговых действий, направленных на устранение несоответствий. Показано взаимоотношение между поставщиком–потребителем.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБНТУru
dc.titleТактика управления поставщиками как концепция устойчивого развития предприятияru
dc.title.alternativeSuppliers management tactics as a concept of sustainable enterprise developmentru
dc.typeArticleru
dc.identifier.doi10.21122/1683-6065-2019-4-68-71
local.description.annotationThe article deals with issues related to the work of OJSC “BSW - Management Company of the Holding “BMC” with suppliers. Information on the developed concept of stakeholders between supplier and consumer is given. The types and structure of the procurement process are described, the gradation of the material in the procurement process is carried out. The method of evaluating supplier, starting with the calculation of the quality index of the material supplied, depending on the ratio value of the type of inconsistencies discussed logistics, but also on the basis of partnership relations provides information on the assessment of loyalty of the supplier. The report is also based on the developed activities, 8D, i.e. 8 step-by-step actions to eliminate inconsistencies. Perception of the supplier-consumer relationship is evaluated.ru


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record