Dual education in the sphere оf automotive industry
Another Title
Дуальное образование в области автомобильной промышленности
Bibliographic entry
Zhalezka, B. A. Dual education in the sphere оf automotive industry = Дуальное образование в области автомобильной промышленности / B. A. Zhalezka, V. A. Siniauskaya // Экономическая наука сегодня : сборник научных статей / Белорусский национальный технический университет, Факультет технологий управления и гуманитаризации, Кафедра «Экономика и право» ; редкол.: С. Ю. Солодовников (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – Вып. 11. – С. 151-156.
Abstract
This paper is devoted to the consideration of one of the innovative direction in higher education – dual education, which is especially acceptable in the sphere of automotive industry higher education. Role of the automotive industry enterprises in the educational process of technical higher education institutions is revealed. Examples of the dual education best practices in Germany and Ukraine are shown. Perspectives of dual education development in the Republic of Belarus are investigated, the experience of its elements using in different Belarusian higher educational establishments is shown. Possibility of dual education implementation in Belarusian National Technical University is substantiated, including their realization within international educational projects.
Abstract in another language
Статья посвящена рассмотрению одного из инновационных направлений в высшем образовании – дуальному обучению, которое особенно актуально в области высшего образования в сфере автомобильной промышленности. Определена роль предприятий автомобильной промышленности в учебном процессе технических вузов. Представлены примеры успешного опыта дуального обучения в Германии и Украине. Исследованы перспективы развития дуального обучения в Республике Беларусь, а также опыт использования его элементов в различных белорусских вузах. Обоснована возможность внедрения дуального образования в Белорусском национальном техническом университете, включая его реализацию в рамках международных образовательных проектов.