dc.contributor.author | Бобков, В. А. | ru |
dc.contributor.author | Ермолицкий, М. А. | ru |
dc.coverage.spatial | Уфа | ru |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T08:20:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-17T08:20:23Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Бобков, В. А. Гуманитарное образование в высшей школе (из практики Республики Беларусь) = Higher humanitarian education (based on the experience of the Republic of Belarus) / В. А. Бобков, М. А. Ермолицкий // Вестник ВЭГУ. – 2016. – № 1. – С. 116-126. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/76373 | |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются проблемы гуманитарного образования в высшей школе Республики Беларусь, возникшие в результате проведенной оптимизации социально-гуманитарного блока дисциплин. Авторский анализ выявляет неприемлемость модульной системы гуманитарного образования. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Академия ВЭГУ | ru |
dc.title | Гуманитарное образование в высшей школе (из практики Республики Беларусь) | ru |
dc.title.alternative | Higher humanitarian education (based on the experience of the Republic of Belarus) | en |
dc.type | Article | ru |
local.description.annotation | The article deals with the problems of higher humanitarian education in the Republic of Belarus, which have arisen as a result of optimizing the block of social and humanitarian disciplines. The author's analysis reveals the unacceptability of the modular system of humanitarian education. Key words and phrases: higher school, learning process, humanitarian education, optimization, modular system, students. | en |