dc.contributor.author | Прокопчик-Гайко, И. Л. | ru |
dc.coverage.spatial | Уфа | ru |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T08:32:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-17T08:32:10Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Прокопчик-Гайко, И. Л. О психолого-педагогическом подходе к нарушениям здоровья = On a psycho-pedagogical approach to health disorders / И. Л. Прокопчик-Гайко // Вестник ВЭГУ. – 2016. – № 1. – С. 126-134. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/76374 | |
dc.description.abstract | В статье анализируются различия медицинского и психолого-педагогического подходов к возникновению заболеваний. Неразрешенная субъективно важная задача рассматривается как фактор нарушения здоровья. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Академия ВЭГУ | ru |
dc.title | О психолого-педагогическом подходе к нарушениям здоровья | ru |
dc.title.alternative | On a psycho-pedagogical approach to health disorders | en |
dc.type | Article | ru |
local.description.annotation | The article analyzes the differences in the medical and psycho-pedagogical approaches to the emergence of diseases. The unsolved subjectively important task is seen as a factor in health problems. Key words and phrases: medical and psycho-pedagogical approaches, education, development, emotional sphere, intellectual activity. | en |