Features of strategic management in organization of small business
Bibliographic entry
Маруго, Е. А. Features of strategic management in organization of small business / Е. А. Маруго ; науч. рук. Н. П. Буланова // Экономика и маркетинг в промышленности [Электронный ресурс] : материалы студенческой научно-технической конференции, проводимой в рамках международного молодежного форума «Креатив и инновации' 2020», Минск, 14−23 апреля 2020 г. / редкол.: А. В. Данильченко [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 339-341.
Abstract
In modern conditions, any business, including small ones, is faced with constantly changing environmental conditions and changes in the internal environment. Only the correct setting of goals and objectives, an objective assessment of the external and internal environment are able to provide increased efficiency in the functioning of a small organization in market conditions. This necessitates the development of a specific management strategy and the implementation of effective strategic management in a small enterprise, the features of which are considered in the article.
Abstract in another language
В современных условиях любой бизнес, в том числе и малый, сталкивается с постоянно изменяющимися условиями внешней среды и изменениями во внутренней среде. Только правильная расстановка целей и задач, объективная оценка внешнего и внутреннего окружения способны обеспечить повышение эффективности функционирования малой организации в рыночных условиях. Это обуславливает необходимость выработки определенной стратегии менеджмента и реализации эффективного стратегического менеджмента на малом предприятии, особенности которого рассмотрены в представленной статье.