Business process management as the main component of improving business efficiency
Bibliographic entry
Горба, В. В. Business process management as the main component of improving business efficiency / В. В. Горба ; науч. рук. О. Ф. Жилевич // Экономика и маркетинг в промышленности [Электронный ресурс] : материалы студенческой научно-технической конференции, проводимой в рамках международного молодежного форума «Креатив и инновации' 2020», Минск, 14−23 апреля 2020 г. / редкол.: А. В. Данильченко [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 320-321.
Abstract
Тhe article touches upon the issue of competent management of business processes as an important component of any business. To manage business processes, it is proposed to use the integrated ABC-EVA system, which allows managers to obtain reliable and comprehensive information about the business at different levels of its functioning. This system also makes possible to analyze the effectiveness of business processes and based on this analysis, managers should make decisions about improving the company's processes. The article highlights the principles of business process modernization. It is reported that in order to develop the company's business processes, it is necessary to develop information systems, improve the corporate culture and raise the awareness of employees. The necessity of optimization and modernization of business processes was noted.
Abstract in another language
Статья затрагивает проблемы грамотного управления бизнес процессами как важной составляющей любого бизнеса. Для управления бизнес процессами предлагается использовать интегрированную систему ABC-EVA, позволяющую управленцам получать достоверную исчерпывающую информацию о бизнесе на разных уровнях его функционирования. Также данная система позволяет анализировать эффективность бизнес процессов и на основе анализа следует принимать решения об улучшении процессов компании. В статье выделены принципы модернизации бизнес процессов. Cообщается, что для развития бизнес процессов компании необходимо развивать информационные системы, вносить корректировки в корпоративную культуру и повышать сознательность работников. Отмечена необходимость оптимизации и модернизации процессов бизнеса.