Формирование межкультурной коммуникативной компетентности студентов вузов системы МВД средствами иностранного языка
Another Title
Formation of the intercultural communicative competence of students of higher educational institutions of the ministry of internal affairs in process of learning foreign languages
Bibliographic entry
Шинкаренко, Я. В. Формирование межкультурной коммуникативной компетентности студентов вузов системы МВД средствами иностранного языка = Formation of the intercultural communicative competence of students of higher educational institutions of the ministry of internal affairs in process of learning foreign languages / Я. В. Шинкаренко // Непрерывная система образования "Школа - университет". Инновации и перспективы : сборник статей ІV Международной научно-практической конференции, посвященной 100-летию БНТУ, Минск, 29-30 октября 2020 г. / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: О. К. Гусев, Н. А. Афанасьева, Е. К. Костюкевич. – Минск : БНТУ, 2020. – С. 435-438.
Abstract
В статье рассматривается проблема формирования межкультурной коммуникативной компетентности студентов вузов системы МВД в процессе изучения иностранного языка. Особенную роль в формировании компетентности будущего специалиста в сфере юриспруденции и правоохранительных органов играет использование компетентностного подхода. Целью формирования иноязычной коммуникативной компетенции является не накопление объема знаний, умений и навыков, а умение использовать свою иноязычную коммуникативную компетенцию в иноязычной профессионально направленной деятельности.
Abstract in another language
The problem of formation of the intercultural communicative competence of students of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs in process of learning foreign languages. The use of a competence approach plays a special role in formation of the competence of a future specialist in the field of law and law enforcement. The purpose of forming of foreign language communicative competence is not to accumulate the amount of knowledge, skills and abilities, but the ability to use foreign language communicative competence in a foreign language professionally directed activity.