dc.contributor.author | Абдуллаева, Ш. И. | ru |
dc.contributor.author | Вардеванян, П. Г. | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2021-03-16T06:04:50Z | |
dc.date.available | 2021-03-16T06:04:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Абдуллаева, Ш. И. Трансформация застройки вдоль центральных улиц больших городов: опыт Узбекистана и Беларуси = Transformation of buildings located along the main streets of large cities: the experience of Uzbekistan and Belarus / Ш. И. Абдуллаева, П. Г. Вардеванян // Архитектура : сборник научных трудов / редкол.: А. С. Сардаров (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БНТУ, 2020. – Вып. 13. – С. 71-77. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/88626 | |
dc.description.abstract | В статье анализируются изменения в планировке центральных улиц больших городов, которые происходят в течение последних 15-20 лет. Объектом изучения стали парные города: это Хива и Ургенч – в Узбекистане; Полоцк и Новополоцк – в Беларуси. На их примере выявлены общие градостроительные факторы, влияющие на трансформацию застройки, расположенной вдоль обновленных улиц. Проведенный анализ показал разрыв между фактической типологией улиц и той транспортной моделью большого города, которую используют градостроители при реконструкции городского центра. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Трансформация застройки вдоль центральных улиц больших городов: опыт Узбекистана и Беларуси | ru |
dc.title.alternative | Transformation of buildings located along the main streets of large cities: the experience of Uzbekistan and Belarus | ru |
dc.type | Article | ru |
local.description.annotation | This paper analyses the changes in the main streets layout over the past 15-20 years evidencing city pairs: Khiva - Urgench in Uzbekistan and Polotsk – Novopolotsk in Belarus, respectively. The study helped to identify common urban development factors affecting the transformation of the buildings located along the modernised streets, as well as to reveal a contradiction between the actual streets typology and the large city transport model used by urban planners during the city center reconstruction. | ru |