Реализация практико-ориентированного подхода при подготовке будущих учителей начальных классов к преподаванию математики в начальной школе
Bibliographic entry
Дрозд, Е. И. Реализация практико-ориентированного подхода при подготовке будущих учителей начальных классов к преподаванию математики в начальной школе / Е. И. Дрозд // II Китайско-белорусский молодежный конкурс научно-исследовательских и инновационных проектов : сборник материалов конкурса, 20-21 мая 2021 г. / Белорусский национальный технический университет ; Научно-технологический парк БНТУ «Политехник» ; Институт Конфуция по науке и технике БНТУ. – Минск : БНТУ, 2021. – С. 207-208.
Abstract
The article considers practical-oriented training as a means of professionalizing the training of future specialists and reveals its essence. The aim of the work is to develop and implement a recommendation on practical-oriented education of college students in the lessons «Methodology of teaching the elementary mathematics course». It has been found that, at the current stage, a practical-oriented educational environment can be organized through the application of technologies: information and communication, play, problem learning technologies, interactive, project, critical thinking technologies.