Стратегические основы формирования организационной культуры современных университетов Китая
Bibliographic entry
Тянь, Чэнхуа. Стратегические основы формирования организационной культуры современных университетов Китая / Чэнхуа Тянь // II Китайско-белорусский молодежный конкурс научно-исследовательских и инновационных проектов : сборник материалов конкурса, 20-21 мая 2021 г. / Белорусский национальный технический университет ; Научно-технологический парк БНТУ «Политехник» ; Институт Конфуция по науке и технике БНТУ. – Минск : БНТУ, 2021. – С. 234.
Abstract
The paper focuses on the concept and structure of organizational culture to explore traditions
and the dynamics of universities in China. Organizational culture contributes significantly to effective management practices in all types of establishments, being a key factor that influences instructional and organizational innovations. As a multidimensional concept, this type of culture can be represented in six cultural components: environment, mission, leadership, information, strategy and socialization. The suggested model should suffice to explore different types of university organizational culture, giving the basis for minor or major educational management changes.