dc.contributor.author | Котикова-Сабайда, С. В. | ru |
dc.coverage.spatial | Москва | ru |
dc.date.accessioned | 2021-07-12T10:51:03Z | |
dc.date.available | 2021-07-12T10:51:03Z | |
dc.date.issued | 2017 | ru |
dc.identifier.citation | Котикова-Сабайда, С. В. О системном подходе к изучению фонетических явлений и грамматических категорий русского языка в китайской аудитории на базе учебника "Русский язык как иностранный для начинающих" = A systematic approach to the study of phonetic phenomena and the grammatical categories of the russian language in the chinese audience, based on the textbook "Russian as a foreign language for beginners" / С. В. Котикова-Сабайда // Актуальные проблемы обучения русскому языку как иностранному и русскому языку как неродному : сборник статей / отв. ред. Л. С. Крючкова. – Москва : МГОУ, 2017. – С. 95-99. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/96835 | en |
dc.description.abstract | В статье представлены ключевые моменты системного подхода к усвоению языкового материала начального этапа изучения русского языка как иностранного с использованием родного языка учащихся или языка-посредника на базе учебника «Русский язык для начинающих». | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | МГОУ | ru |
dc.title | О системном подходе к изучению фонетических явлений и грамматических категорий русского языка в китайской аудитории на базе учебника "Русский язык как иностранный для начинающих" | ru |
dc.title.alternative | A systematic approach to the study of phonetic phenomena and the grammatical categories of the russian language in the chinese audience, based on the textbook "Russian as a foreign language for beginners" | en |
dc.type | Working Paper | en |
local.description.annotation | The article is devoted the new method to teaching Russian as foreign language by the new book «Russian as foreing language for the students which begin to study the Russian». Therefore, for optimization of teaching Russian Language as a foreign one in the audience of mother -tongue speakers of inner typology it is important to present linguistic informaition, in the miror of the students native language based on conceptual categories. | en |