Microsoft Office 365 A3 как платформа организации образовательного процесса и управления структурами образования в современных условиях (на примере ГУО «Брестский областной институт развития образования»)
Another Title
Microsoft Office 365 A3 as a platform for organizing the educational process and managing structures of education in modern conditions (on the example of the State educational agency «Brest regional institute for the development of education»)
Bibliographic entry
Мощук, А. В. Microsoft Office 365 A3 как платформа организации образовательного процесса и управления структурами образования в современных условиях (на примере ГУО «Брестский областной институт развития образования») = Microsoft Office 365 A3 as a platform for organizing the educational process and managing structures of education in modern conditions (on the example of the State educational agency «Brest regional institute for the development of education») / А. В. Мощук, А. В. Наривочик // Непрерывная система образования «Школа - университет». Инновации и перспективы : сборник статей VI Международной научно-практической конференции, Минск, 27-28 октября 2022 г. / Белорусский национальный технический университет ; редкол.: О. К. Гусев [и др.]. – Минск : БНТУ, 2022. – С. 318-321.
Abstract
Рассматривается опыт использования платформы Microsoft Office 365 A3 ГУО «Брестский областной институт развития образования» для организации различных форм online обучения в рамках системы повышения квалификации педагогов Брестской области. Показана система координации деятельности органов управления образованием региона, методических служб области и учреждений образования различных типов.
Abstract in another language
The experience of using the Microsoft Office 365 A3 platform of the State Educational Institution «Brest Regional Institute for the Development of Education» for organizing various forms of online learning as part of the advanced training system for teachers in the Brest region is considered. The system of coordination of the activities of the educational authorities of the region, methodological services of the region and educational institutions of various types is shown.