Определение оптимальной формы присутствия предприятия на китайском рынке (на примере ОАО «Гомсельмаш»)
Bibliographic entry
Кулинкович, Е. Д. Определение оптимальной формы присутствия предприятия на китайском рынке (на примере ОАО «Гомсельмаш») / Е. Д. Кулинкович, Н. П. Драгун // Новые горизонты - 2016 : сборник материалов III Белорусско-Китайского молодежного инновационного форума, 29–30 ноября 2016 года. – Минск : БНТУ, 2016. – С. 230-231.
Abstract
At a certain stage of development every major company eventually face the problem of choosing the optimal form of its presence on a particular foreign market. One of the largest enterprises of the Gomel region, – "Gomselmash", faced with the same problem. In this regard, the purpose of this research is to determine whether the chosen form of the internationalization of activities of "Gomselmash" in the Chinese market corresponds to the formed conditions and objectives of the enterprise. According to the research the optimal form of the internationalization of the company is creation of joint Belarusian-Chinese production, as it helps to improve the competitiveness of products and realize the major of the company concerning the market.