dc.contributor.author | Лю, Уян | ru |
dc.coverage.spatial | Минск | ru |
dc.date.accessioned | 2021-01-27T13:10:20Z | |
dc.date.available | 2021-01-27T13:10:20Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Лю, Уян. Истоки красного цвета в китайском искусстве / Уян Лю // Новые горизонты - 2020 : сборник материалов VII Белорусско-Китайского молодежного инновационного форума, 17 ноября 2020 года / Белорусский национальный технический университет. – Минск : БНТУ, 2020. – Т. 2. – С. 36-37. | ru |
dc.identifier.uri | https://rep.bntu.by/handle/data/84649 | |
dc.description.abstract | One of their topical art criticism problems is the problem of studying the meaning of red in Chinese and European art. The author of the article made an attempt to identify the origins of red in Chinese art based on the fact that the meanings that a particular color carries are rooted far in antiquity, and even its modern perception depends on the previous historical and cultural development of society. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БНТУ | ru |
dc.title | Истоки красного цвета в китайском искусстве | ru |
dc.type | Working Paper | ru |